Monday, April 5, 2010

Destinasi


Assalamualaikum semua..rasanya dah lama tak update blog ni...maklumlah terlalu sibuk dengan tugas tugas harian apatah lagi sekarang ni dah buka perniagaan baru iaitu Pusat Gymnasium dan Pingpong Yang berpusat di Kg. Gajah Perak. Alhamdulillah..semuanya berjalan dengan baik dan perniagaan pun nampaknya bertambah baik.

Kalau dulu setiap kali cuti..saya akan menjelajah ke seluruh Malaysia dengan memandu kereta untuk mencuci mata dan melihat keindahan alam. nampaknya tahun ini terpaksa di hadkan
Bergambar di hadapan sebuah rumah
yang bersenibina rumah Melayu Perak
di Bagan Datok
atas sebab terlalu sibuk dengan tugasan.

Sebenarnya saya dah 2 minggu demam dan tak sembuh sembuh lagi. Inilah rasanya demam paling lama. Aktiviti harian nampaknya terbatas sedikit. Walau bagaimana pun saya sempat juga menghabiskan cuti hujung minggu untuk berkunjung ke Bagan Datuk Perak. katanya tempat tu merupakan pengeluar produk yang berasaskan kelapa tapi sayangnya sepanjang perjalanan takpula saya jumpa tempat memproses dan menjual produk yang berasaskan kelapa. Papan Tanda juga tak ada. Ini menyulitkan pengunjung yang baru sahaja sampai di situ.

Apapun ini sedikit terubat apabila dapat rilek sekejap di jeti Bagan Datok. Wowww...kira ok juga la kat situ. rupanya ramai orang yang datang memancing kat sini.
mengikut cerita cerita orang kat situ, kat tempat ini terkenal dengan udang. ramai yang datang memancing kat sini. yang tua pun adaa..yang muda lagi lah ada...
Jeti di Bagan Datok. Kebiasaannya waktu
petang akan dipenuhi dengan kaki pancing
yang tak jemu jemu menunggu hasil yang
terdiri dari udang dan ikan




Beberapa orang kaki pancing sedang sibuk meletakkan umpan pada mata pancing yang sempat saya rakamkan untuk tatapan pembaca semua.
kalau nak belajar ilmu memancing boleh datang sana dan tanya je kawan kawan kita tu.






Di sana saya mengambil masa lebih kurang 1 jam untuk minum minum dan rilek. tenang gak rasanya kat sini.

ok...


Alloo Anne....ini ikan sangat kicik..lagi rumah kasi ....suma orang mau makan anne...Nanti kita tunggu lagi besar punya ikan la anne..
Dua orang pemancing sedang memperbetulkan umpan sebelum dihumbang ke laut..





Suasana pada waktu petang di Jeti Bagan Datok. Kaki Pancing sudah pun semakin ramai memenuhi kawasan ini. Inilah rutin setiap hari di kawasan jeti ini





Pemandangan dari atas jeti, Kelihat bangunan yang menempatkan kakitangan marin dan jabatan laut di bagan Datok
jumpa lagi untuk certita cerita dan catatan akan datang.


edy

6 April 2010

2 comments:

  1. hai edy teruskan penulisan anda .....from ngirl

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerana masih lagi menjadi pembaca setia blog saya...saya hargai setiap teguran dan komen dari u...

    edy

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini agar kita dapat berkongsi maklumat dan pandangan