Sunday, April 25, 2010

HARI MINGGU...MEMANG SAH HARI CUTI


HUHUHUHU...Memang sah hari ahad tu hari cuti. Apa tidaknya sampai aku dah lupa untuk menulis pada hari ahad. Aktiviti aku semalam bermula jam 11.00 pagi. Aku memancing di tepi sungai perak. dapat ikan 3 ekor. siap bawa khemah lagi. memang panas cuaca semalam. rupa-rupanya memang nak turun hujan pada sebelah petang. Sekitar jam 3 petang hujan turun dengan lebat sekali. Berterabur ikan lari sampai tak sempat nak makan umpan aku. Sempat gak aku lari sekali. rupa-rupanya ikan pun takitkan hujan sebab takut demam katanya.
Itu cerita tepi sungai Perak. Hari minggu aku banyak menghabiskan masa dengan memancing je. tak cukup siang hari , aku sambung pula sebelah malam. Destinasi aku pada sebelah malam adalah di kawasan lombong di Tg. Tualang. Malangnya ikan lombong i tak berapa suka umpan cacing. jenis educated memang tak makan cacing. katanya kurang zat. dia suka makan dedak. ak gemuk macam ayam daging. kesudahannya tak dapat la ikan pada malam tu.
Hari ini aku tinggalkan cerita memancing dan menyambung tugasku seperti biasa iaitu sebagai guru. Setiap pagi aku akan masuk kelas dan mengajar. hari ini kelas tak banyak. semangat mengajar pun di paras yang membanggakan.
terima kasih


catatan ku hari ini.


26 april 2010

No comments:

Post a Comment

tinggalkan komen anda di sini agar kita dapat berkongsi maklumat dan pandangan