Thursday, April 22, 2010

BACK TO SCHOOL

Hotel yang menjadi tempat penginapan aku sepanjang berada di sana. makanan kat hotel ini pun boleh tahan. kena dengan citarasa aku.

" Back To School" " Back To School" " Back To School" " Back To School"

wow..inilah ayat yang selalunya digunakan untuk mengajak orang beramai ramai mengunjungi pasaraya setiap kali ada jualan sempena buka sekolah. memang best ayat ni tapi yang lagi best nya tokey pasaraya yang mengadakan promosi. Berbaloi bila satu juta berpusu pusu ke pasaraya.

Opppp!!! lain pulak ngan aku..Aku pulak kali ini "Back to Scholl" selepas 4 hari berada di Kota Bharu Kelantan atas tugas rasmi. Boleh tahan kat sana. yang paling best makannya...waduh pak..macam macam ada. kuih muih tak payah cerita la. dari kuih tahi itik sampailah ke tahi minyak. semua ada. Makan pagi begitu berselera sekali. nasi kerabu, nasi dagang, nasi himpit. Sempat juga lah aku makan pulut ikan kering yang sudah lama aku tak merasa. Begitu menyelerakan. Memang tepat orang kata kalau nak merasa kuih muih dan makanan bertandang lah ke Kelantan dan Terengganu.



Berada di sana selama 4 hari dan sempat lah juga aku mengambil kesempatan untuk meredah bandaraya Islam ini dan melihat masyarakat Kelantan yang terkenal dengan kain batik dan semutar ini. Walaupun tak banyak tempat yang sempat untuk dilawati kerana terikat dengan jadual kerja tapi sememangnya aku merasakan cukup puas berada di sana.

Kembali semula ke sekolah dengan meneruskan tugasku sebagai guru dalam mendidik anak bangsa tanpa mengira status dan taraf sosial. Kerinduan pada sekolah sememangnya terasa walaupun hanya 4 hari berada di sekolah. Kerja kerja di sekolah pun masih banyak yag belum di siapkan.

1 comment:

  1. hai edy!! g kelantan x ajak pun....
    hehehehehe... gurau je....
    ....teruskan menulis n selamat berjaya dlm bidang yg diceburi.....
    _ngirl_

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini agar kita dapat berkongsi maklumat dan pandangan