Sunday, April 11, 2010

Hari Minggu ke di Kem Kota..sertai perkhemahan


Hari minggu aku kali ini ialah menghabiskan masa di Kem kota bersama dengan peserta pengakap. memang menyeronokkan dan inilah sebenarnya waktu yang aku tunggu tunggu. kalau kebiasaannya aku seringkali bergerak secara sendirian mengembara ke seluruh Malaysia tapi kali ini aku bergerak secara berkumpulan pula bersama sama dengan pelajar pelajar ke Kem Kota Layang layang kiri.

Hari pertama sampai waduh..waduh terkejut besar.. Kenapa..???? tak percaya...moh tengok sini.. Cuba tengok gambar kat bawah ni..mesti terkejut punya....



Semak samun tak payah cerita la..silap silap anaconda pun boleh ada kat sana...jenuh gak berfikir.. Risau jugak aku bila berada di kawasan tu...tengok lah sendiri. Ada berani ke..confirm nya tak berani. Nak tak nak, ini lah sahaja tapak yang ada yang dikira lebih baik sebab berada di tepi jalan dan mudah untuk proses mengangkut barang barang.

Masa ini lah nak tengok kerja sama antara pelajar tapi dalam masa yang sama keselamatan pelajar mesti di utamakan.

Alhamdulillah, sebenarnya tak ada lah sampai pelajar kena tebas hutan dan semak ni sebab pihak pengurusan telah menyediakan perkhidmatan memotong rumput secara percuma. tengok gambar ni..betul tak saya kata, tak percaya??? tengok gambar ni....





tu haaa...nampak tu..abang tu tengah mesin rumput tu...sakit belakang tu pikul mesin rumput..kome tengok je, bukan nak tolong.. apa pun terima kasih lah untuk abang kita yang membantu ni. bayangkan semak samun yang meninggi tadi dan jadi cantik dan licin seperti kepala yang berambut dan dibotakkan pakai mesin potong rambut no 2.

macam ni baru la nampak bersih.kalau nak berguling pun rasa selamat dan confirm la anak biawak, anak ular dan anak rimau tak ada...

huhuhu..memang mablesss




Sekitar jam 12 tengahari lori yang bawa barang pun sampai. maka al-kisah di angkut lah semua barang barang tu turun dari lori. Banyak juga aku tengok. Ada buluh, ada buluh, dan ada buluh..maknanya buluh tu banyak le. lepas tu meja, kerusi , dapur dan beberapa alatan lain. Kira perkhemahan canggih la ni. masuk hutan tak payah jalan kaki. semuanya main kuda tayar berpusing. jimat tenaga.
Rajin betul nampak peserta perkhemahan ni. kat rumah tak pasti pulak serajin ni. tapi bila tengok tempat berkhemah tu..wadh waduh...memang dahsyat. layak dibuat menantu semuanya.
tak kira yang lelaki atau yang perempuan. semuanya bersama sama membantu antara satu sama lain. Yang pendek, yang panjang, yang gemok yang kurus...memang berbaloi bawa depa ni.


Inilah gambaran sebahagian khemah pada
waktu petang.

No comments:

Post a Comment

tinggalkan komen anda di sini agar kita dapat berkongsi maklumat dan pandangan