Saturday, April 24, 2010

selamat hari sabtu...waduhh pak


Salam satu Malaysia. inilah dia yang selalu kita dengar dalam TV dan radio sehinggakan ucapan assalamualaikum yang selalu kita dengar dah hampir tenggelam. Apa pun ceritanya saya tak nak komen banyak. semua sudah arif dan sudah maklum.


Hari ini adalah hari persekolahan bagi menggantikan cuti untuk hari raya. maknanya orang kita ni memang tak sah kalau tak cuti panjang pada hari raya. Yang peliknya waktu puasa ramai pulak yang tuang tapi bila beraya tak nak lepaskan peluang. itulah adatnya.

Samada hari sabtu, atau hari ahad atau hari isnin yang penting tugas sebagai guru perlu diteruskan demi masa depan anak bangsa. Pendidikan tidak mengira waktu dan tempat. Pendidikan perlu berterusan tanpa mengira hari. Tak perlu lah sesetengah orang tu merungut rungut kerana terlalu dibebani dengan tugas yang melampau lampau.

Hari ini tak banyak sangat kelas aku kerana persekolahan hari ini ikut jadual hari isnin. tak banyak kelas bukan bermaksud aku banyak rilek tapi dapat lah aku menggunakan masa yang terluang ini untuk aku siapkan beberapa perkara yang belum dibereskan lagi. \kerja ni sebenarnya tak pernah habis tapi kalau tak buat langsung lagi la tak akan habis.

sebelah petang aku banyak menghabiskan masa aku untuk menguruskan perniagaan aku. Perniagaan yang sudah pun bertapak selama 9 tahun ini sebenarnya banyak membantu aku dan tambahan pula aku dengan berani mencuba satu lagi bidang baru iaitu Pusat Gymnasium yang beroperasi di tingkat 1 bangunan koperasi kg. Gajah Perak. Alhamdulillah, semakin hari semakin maju dan pulangannya pun membanggakan.


Jumpa lagi hari esok sebab sebentar lagi nak ke Hulu Selangor untuk melihat situasi/suasana pilihanraya kecil parlimen Hulu Selangor.


thanks



edy


Sabtu 24 April 2010

No comments:

Post a Comment

tinggalkan komen anda di sini agar kita dapat berkongsi maklumat dan pandangan