Monday, March 17, 2014

Aku dan lukisan alam

bicara apa aku hari ini. Memang sudah sekian lama tidak melukis. Ku tinggalkan berus dan kanvas sudah hampir cecah 10 tahun. Kenapa ye..? setiap calitan warna adalah rakaman perasaan aku dan pengalaman ku. Mungkin sudah lama tida tercalit di kanvas dengan berus baru kerana yang lama sudah pasti hilang bersama mod dan semangat.
    
    

  Hey...semangatnya dating kembali. setelah sekian lama berkurung tanpa khabar. Warna alam sudah semestinya menjadi kegilaan ku. Alam suatu yang unik. Aku suka alam. Aku suka pantai. Aku suka hutan. Aku suka air terjun. Ada batu batu besar dan kecil. ada pohon yang merimbun dan dicelah celahnya ada cahaya. menarikkan.


 Ada sungai yang mengalir. kalau boleh ingin sekali ku lukiskan burung burung yang berterbangan. biar nampak galak di persada. biar nyaring bunyinya andai dapat didengar. Air segar biar terasa ke tulang andai mampu ku rasai. Calitan warna alam ke cuba perhalusi makna dan pengertian.


zaidi

17 mac 2014

  
       

No comments:

Post a Comment

tinggalkan komen anda di sini agar kita dapat berkongsi maklumat dan pandangan