Saturday, December 18, 2010

SELAMAT PAGI PERLIS. ( PERKHABARAN DARI UTARA)



Selamat pagi Indera Kayangan. Merentasi lebuhraya yang dipenuhi kehijauan menggamit kenangan yang mengasyikkan. bermula dari Kuala lumpur melalui Lebuhraya Plus dengan kelajuan 110km/j saya memulakan perjalanan dari pantai barat ke utara. Destinasi saya kali ini ialah sebuah negeri yang terkecil sekali dalam Malaysia. Perlis Indera kayangan yang berkeluasan 810 km² dengan populasi penduduk seramai 245,636. Kalau sebelum ini kebanyakan perjalanan saya ke utara hanya terhenti di sekitar Kedah tapi kali ini saya cuba melabuhkan percutian saya ke Perlis untuk melihat secara dekat masyarakat di sana dan juga merasai masakan perlis.
Keindahan sawah padi dengan dipagari pohon pohon sudah menjadi santapan rutin bagi sesiapa yang melalui jalan menghala ke Guua kelam. pemandangan yang sungguh mendamaikan.

2 comments:

  1. x ke padang besar ke????buah tangan untuk keluarga????

    ReplyDelete
  2. memang sampai ke padang besar..tapi tak shooping pun...lebih kurang je

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini agar kita dapat berkongsi maklumat dan pandangan