Monday, September 28, 2009

percutian bulan ramadhan





ini la kereta kesayangan aku..tapi waktu ni aku bergambar masa kat penag...pulau Pangkor mana bleh bawa kereta...apa la lu..











Rasanya dah lama tak "update blog" asyik sibuk je...kali ni nak menulis pengalaman bercuti waktu bulan Ramadhan..saje je la..dah kaki berjalan..memang tak seronok kalau tak berjalan. nak ke Timur Tengah macam jejak rasul tu rasanya tak kesampaian. Sebenarnya memang memenatkan percutian di bulan Ramadhaan. Apa tidak nya nak makan tak boleh ..nak minum pun tak boleh...nanti batal puasa.




Pengembaraan saya bulan puasa ni adalah ke pulau Pangkor. Wow..tempatnya tetap cantik seperti dulu. Teluk Nipah tetap bersih. Tapi yang tak syoknya pengunjung tak ramai sebab bulan Ramadhan. Yang ada pun mat Salleh dan Minah Salleh yang sedang berjemur. Tapi aku tak tengok dia berjemur..nanti rugi pajhala puasa.







ni la warung tempat aku berbuka puasa..tepi laut beb..best..tenang...











Sampai di Pulau Pangkor sebenarnya dah agak lewat. sekitar jam 3.00 ptg. tapi rasanya masih lagi ada peluang untuk meninjau-ninjau di sekitar pulau pangkor sambil sambil menunggu waktu berbuka puasa. kali ni rasanya nak try berbuka kat Pulau Pangkor.




Sempat juga saya menyewa motorsikal untu tujuan menjelajah ke Pulau Pangkor. Wow..!! boleh tahan gak sewanya.. ingatkan bila bulan ramadhan ni sewa rendah tapi.. mahal gak..rm 25.00 gak untuk 4 jam sewa...




Destinasi pertama..mesti la yang paling hampir dulu iaitu di pantai Pasir Bogak..kat situ pun best bersantai..tengok bot dan merasai angin pantai...tenang sekali...kemudiannya aku meneruskan perjalanan ke Pantai Telok Nipah.. kat sana pun pengunjung tak ramai..yang ada pun mat salleh je.. so nak hilangkan boring aku lepak la ngan sorang mat salleh yang kebetulan tengah dok sorang-sorang..Aku mula la buat-buat tebal muka tegur dia..Cakap mat salleh aku hari tu..biru sekejap mata aku..

.jpg" border="0" />




Dari Teluk Nipah aku kemudiannya mengelilingi Pulau degan motorsikal dan melihat panorama yang indah di sepanjang pantai..puas..puas..masa berlalu dan waktu berbuka hampir tiba..apa lagi..cepat cepat aku gi cari kedai makan untuk tempah makan sambil berehat sambil menantikan azan maghrib













No comments:

Post a Comment

tinggalkan komen anda di sini agar kita dapat berkongsi maklumat dan pandangan